24 Aralık 2011 Cumartesi

Yeni bitirdigim ilmek kaçırmalı omuz şalı


Yeni bitirdigim "ilmek kaçırmalı" omuz salı

Daha önce bahsetmiştim bu ara ördüklerim den. Bu omuz şalını kızıma ördüm. Üzerinde çok şık durdu. Ödemişte müdavimi olduğum yüncü de vardı örneği. Aslı gri renkti ama ben bu renk aldım. Çok hoş bir hizmeti var oradaki yüncülerin, ben İzmir de bir bir uygulama göremedim. Beğendiğin modeli ve örneği, orada herşeyyle anlatıp gösteriyorlar. Yünün tığını hangi şiş kaç numara, nasıl bir teknik özellik hiç bıkmadan usanmadan anlatıyorlar, eğer anlamdıysanız isterseniz on kere gidin, baya bir sabırlılar, Allah tan o sabırlarını ölçecek müşterisi olmadım, kağıda yazdım hemen kaç ilmek başlandığını nerde ne yapıldığını, eve geldim ve 3 günde biitirdim.

Örülüş açıklamasını ise elimden geldiği kadar anlatayım, yapım aşamasını resimleyemedim, orada şmdlik internet yok, o yüzden hamaratlığımı size ispat edemiyorum ne yazık ki:)

KULLANILAN İP: Bravo örgü yünü (simli zincir yün) (modelde iki katlı uygulanılıyor)

KULLANILAN METARYEL: 6 ve 4 numara plastik şiş ve kenarları için 5 numara tığ.Zevke ve örneğe uygun büyük düğme.

MODEL TEKNİĞİ: Beden kısmı haroşa ve lmek kaçma yöntemi, kenar örneği ise tığ işi örümcek.

ÖRÜLÜŞÜ:

Önce 6 numara şişe, iki katlı olarak 132 ilmek atıyoruz ama ben 140 ilmek yaptım, benim kız biraz iri ve boylu olduğu için biraz daha büyük olmasını stedim. 32 sıra her iki tarafaı da haroşa ördükten sonra (ben 35 sıra örüm) 4 numaralı şişe geçiriyoruz örgüyü, ancak ilk sıra yani 4 numaralı şişle örerken "2 örüp 1 salıyoruz" yani iki haroşa yaptıktan sonra şişten 1 ilmek kaçırıyoruz, hani yanlışlıkla kaçırdığımız ilmeği bu sefer kasten yapıyoruz. 2 örüp 1 ilmek salarak o sırayı 4 numaralı şişe geçirdikten sonra, yine 4 no şiş ile, bu sefer önlü arkalı 6 sıra örüyoruz, burası modelin yaka kısmını oluşturuyor. Kaçırdığımı ilmekleri şimdilik 6 sıra bitinceye kadar hiç ellemiyoruz. Yanlız 3. sırasında ilik yapın ( iki ilmek kesin, öbür sırada aynı yerde 2 ilmek artırın) 6 sıra sonunda örgüyü keserek kapatıyoruz. Buraya kadar herşey bildiğimiz gibi, şimdi sıra kaçırılan lmekler de. Bir tığı yardımı ile (tığın ters tarafı ile, yoksa kanca kısmı ilmeği tutuyor) kaçan ilmekleri en aşağı, örneğin sonuna kadar kaçırıyoruz. Hepsini bu şekilde yaptıktan sonra, yavaş yavaş modelimiz ortaya çıkıyor. Daha sonra Aynı ipliğin tek katı ile kenarını örümcek yapıyoruz. Ben bu sefer değişik bir örümcek yaptım, uydurmasyon oldu ama çok aralıklı bildiğimiz örümcekten farklı oldu, daha sık ve dokulu görünüyor, bu benim daha çok hoşuma gitti. Yani ikinci sıra örümceği yaparken tek sıra halinde devam ettim, bu şekilde anlatılması zor, ilk fırsatta resimleyerek anlatıcam.

Kenarını da bitirdikten sonra, yaka kısmına uygun bir düğme dikiyoruz. İşte hepsi bu kadar. Anlaşılmayan bir yer olursa mutlaka sorunuz. Elimde bir başka iş var, onu bitince paylaşıcam.

Umarım açıklayıcı ve faydalı olmuşumdur. Çünkü ben netten örnek baktığım zaman adrenalim yükseliyor, örgü, dantel falan filan diye koca başlıklarla siteye giriyorsunuz, sağda solda altta üste bir yığın reklamın arasında ufacık bir resim, onun da sadece adını yazmışlar "çok şık yelek örneği" diye o kadar, ne kaynağı belli ne ismi ne cismi ne yapılışı. copy-paste siteler den nefret ediyorum. Ben beğendiğim yada aradığım bir örneği yapamadıktan sonra anlayamadıktan sonra ne anladım bu işten. Bide bu şekilde reklamlar dan para kazanıyorlar. Google amcaya böyleleri yaranıyor demek...

Örecek olanlara kolay gelsin diyorum.

PÜF NOKTASI. Ördüğünüz örgüyü hangi ip olursa olsun zamanla tüylenmesini istemiyorsanız naylon torbaya geçirip bir gece buzlukta bekletin, ben öyle yaptım. Buda kısa bir dipnot. Ayrıca tek ve büyük bir ipiniz varsa yada elinizde bir tane olup daha sonra devamını alacaksanız ipi, heç dıştan hem içten örün, yani ipin iç kısım daki esas başlangıc ucunu çıkarın ve dışta ki iple bir örün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Adınızı Ve Soyadınızı Yazınız..