3 Şubat 2012 Cuma

Manisa Alaşehir Askeri inzibat Taburu

Manisa Alaşehir Askeri inzibat Taburu

manisa'nın alaşehir ilçesinde bulunan Ulaştırma personel okulu ve eğitim merkezi komutanlığı'nın 2 taburundan birisi. diğeri ulaştırma taburudur.

Alaşehir'e inzibat olarak düşenlere bilgi olsun diye yazıyorum. Çünkü ben giderken internette çok aramama rağmen fazla bir bilgi bulamamıştım...

Askerliğimi 325 kd inzibat 2. bölük çvş. eğt. takımı manga komutanı olarak yaptım.

inzibat olarak düşenler içiniz rahat olsun. Takım komutanınıza bağlı olmak kaydıyla güzel bir yere düştünüz. 1. bölük benim dönemimde çok laçka idi. EDOK (askere gidince anlarsınız ne olduğunu) denetlemelerinde hep 2. bölüğe gelirdi komutanlar. Bu yüzden eğitim olarak 2. bölük daha sıkıdır. eğitim dışında pek birşey yaptırılmıyor acemi askerlere. Akşam saat 18:00'da yenen akşam yemeğinden sonra 21:00'a kadar serbestsiniz. 21:00'da yat veriliyor. Herkes koğuşunda ranzasında olmak zorunda. Sabah kalk 05:30 ile 06:00 arası. Sabah eğitim öğle yemeğinden sonra spor yapılıyor.

Eğitim konuları temel askeri eğitim ve inzibat eğitimleri oluyor. Temel konular (her askerin bilmesi gereken konular) çok sıkıcı gibi geçse de aslında sizi çakı gibi asker yapıyor. Bize söylenen yüksek sesle verilen tekmil ve düzgün esas duruş-selam verme askerliğin yarısıdır cümlesiydi. inzibat konuları daha zevkli. Trafik kazası tatbikatı falan yapılıyor.

Gel gelelim alayın içindeki sosyal aktivitelere...Sinema var. Haftasonları (genelde haftasonrarı serbest oluyorsunuz) bir gün çarşı* bir gün içeride oluyorsunuz. içeride olduğunuz gün sinemaya gidebilirsiniz. Ben oradayken (2009 Mayısta oradan ayrıldım) 2,5 tl idi bilet. Güncel filmler geliyor. Ses ve görüntü tesisatı biraz kötü ama orası askeriye buna da şükür. *
internet kafe var. Yine haftasonları içeride olduğunuz gün ailenizle, sevdiklerinizle görüşebileceğiniz bir mekan. Gelende kameralı görüşme yapılıyordu. Teknolojinin gözünü seveyim.

Pizzacı-dönerci-tostçu var. Evet var. Alayın içinde. Pizzalar hazır pizza ama çok lezzetli gelirdi bize. Döneri iyidir. Çıkan yemekleri beğenmediğiniz zaman yemek duasından sonra gidip buralardan çok çok ucuza karnınızı doyurabilirsiniz.

Havasından bahsedeyim biraz. Havasına güven olmuyor. Sabah donup akşama doğru terlediğimizi bilirim. Kışı sert geçiyor. Öyle ki toprağı donar. Yazında tam tersi kavuruyor. Eğitim alanı toz toprak oluyor. Sizi aslında burada en fazla hava koşulları zorlayacak. Kış gidecekler yanınızda içlik götürün. Polar olanlar daha inca ama onlarda iyi ısıtıyor.

gezilecek çok biryer yok. Küçük bir ilçe Alaşehir. Heryer üzüm bağları ile çevrili. Toptepe var Alaşehir'i kuşbakışı görebileceğiniz bir mekan. Kenan Evren Parkı var. Ama sizi en çok ilgilendirecek yer Sevgi Yolu olarak adlandırılan anacadde. Herşey orada. internet kafeler, oteller, kahvehaneler hepsi burada.

internet kafelere dikkat edin. Masaya oturduktan sonra yapılan ikramlar ücretli ve pahalı. Ben yanıma yiyecek birşerler alıp otele gidiyordum. Serhat Otel ve Zenginler Oteli tavsiye edebilirim. Hem rahat rahat banyonuzu yaparsınız, hem televizyon seyredersiniz hem de yatıp dinlenirsiniz. Serhat otelde kahvaltı dahil 15 lira alıyorlar. Akşama kadar oda sizin oluyor. Ama fazla geç kalmayın nizamiyede arama yapılıyor çok sıra beklemek zorunda kalırsınız. Geç kalırsanız komutanlarınız tarafından cezalandırılma durumunuz var.

Türkiye'de ki tek inzibat eğitim taburu* olduğu için usta birliği heryer olabilir. Ağırlıklı olarak istanbul, Ankara olmasına rağmen (bu illerde komutanlık sayısı fazla olduğu için inzibata çok ihtiyaç var) genel olarak tüm Türkiye'ye dağıtım oluyor. Ceza ve Tutuk Evi de yazabilir usta birliğinizde. Gardiyan da olabilirsiniz. istanbul ve ankara'ya düşenler genelde saygı ve emniyet nöbeti tutacaklar.

Askere giden herkesin biran önce, kazasız belasız tezkere almaları dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Adınızı Ve Soyadınızı Yazınız..