23 Aralık 2011 Cuma

atatürkün fikir hayatı ile ilgili anıları

atatürkün fikir hayatı ile ilgili anıları

Atatürk'ün fikir hayatı
Atatürk'ün fikir hayatı anısı
Atatürk fikir hayat örneği
Atatürk, bütün uygulamalarında önce yapacakları üzerinde uzun uzun düşünür, sonra bu fikirlerini etrafı ile paylaşarak herkesin görüşünü alırdı. Ancak, en sonunda doğru olduğuna kanaat getirdiği işleri büyük bir kararlılık ve cesaretle uygulamaya koyar, sonuçta da her zaman olduğu gibi başarılı olurdu.

Atatürk, aklın ve bilimin ışığında çağdaşlaşmanın gerekliliğine inanmış eşsiz bir liderdi. Kurtuluş Savaşı dönemlerinden başlamak üzere, girmiş olduğu bütün mücadelelerde her zaman vatanın menfaatlerini ön planda tutmuş, Türk milletinin çağdaş bir toplum olarak hayatını devam ettirebilmesi için uygulamaya konulan dahiyane fikirlerinde baş mimarı olmuştur.

Büyük Atatürk’ün en büyük düşüncesi, Türk devletinin Cumhuriyet ile yönetilmesi gerektiği hususundaki fikridir.

Atatürk’ün fikir hayatı ile ilgili bir anı

Atatürk’ün modern bir devlet kurma fikri

Mustafa Kemal Atatürk Vatanı kurtarmış olmak, onun için kafi değildi. Milletini bir daha zillete sevk edecek bir idare şeklinden de onu kurtarmak lazımdı. Tacidarların elinden de kurtarmak ve kendi kader ve talihlerine kendilerini hakim kılmak lazımdı. İşte bu büyük adam bunu yaptı.

Mustafa Kemal Atatürk Memlekette Cumhuriyeti tesis ederek, hakimiyetin münhasıran (yalnız) millete ait olduğunu ilan etti. Onun yegane gayesi, milletine en medeni milletlere layık olacak bir hükümet şekli bulmaktı. Onu buldu ve yaptı

Mustafa Kemal Atatürk Bir gün hatırımda olmayan bir münasebetle demişti ki:

- Ben istese idim derhal askeri bir diktatörlük tesis eder ve memleketi öyle idareye kalkışırdım. Fakat ben, istedim ki milletim için modern bir devlet tesis edeyim ve onu yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen Adınızı Ve Soyadınızı Yazınız..